Bootcamp

Het nut van kracht/bootcamptraining wordt nog weleens onderschat in de loopsport. Het voortschrijdend inzicht in de trainingsleer leert dat de afwisseling tussen lopen en krachttraining enorm goed is voor je lichaam, je weerstand, je fysieke kracht (spierkrachtuithoudingsvermogen) en je immuunsysteem. En dat willen we in deze tijd natuurlijk allemaal. We zijn de afgelopen periode flink bestookt met allerlei angstscenario’s. We moeten ook alert zijn en opletten, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar persoonlijk vind ik dat er bijzonder weinig aandacht is besteed aan preventie. Ik heb me daar in de tussentijd wel mee bezig gehouden. Hoe optimaliseer je je immuunsysteem? Natuurlijk door een gezonde levensstijl met voldoende en gevarieerde lichaamsbeweging. Maar ook door gezonde en gevarieerde voeding, soms ondersteund door suppletie. Daarover later meer! 

Waarom bootcamptraining?

Simpelweg: omdat je daar sterker van wordt. Hoe meer spierkracht je ontwikkelt, des te minder kans je hebt op overbelasting en/of een blessure. Daarnaast is het ook gewoon heel erg leuk! Maar dat zijn niet de enige redenen. Recent is er een boek uitgekomen van Ralph Moorman en Pim Christiaans: ‘De testofactor’. In dit boek kun je lezen hoe belangrijk het hormoon testosteron is voor zowel mannen als vrouwen. Je leest ook hoe je jouw testosteronspiegel kunt verhogen op een natuurlijke manier. En dat is o.a. door krachttraining (zoals bootcamptraining) te doen. Bootcamptraining is krachttraining in de buitenlucht met gebruikmaking van diverse dingen die je tegenkomt op je pad zoals boomstammen, brugleuningen, paaltjes, verkeersborden, stoepranden, speeltoestellen en keien. 

Ook wordt er af en toe gewerkt met trainingsmaterialen zoals weestandsbanden, medicine-ballen en kettle-bells. Bovendien matcht bootcamptraining geweldig met hardlopen. Het ondersteunt en versterkt elkaar enorm.
Biefit loopschool Westland biedt vanaf 2-7-2020 bootcamptraining aan o.l.v. bootcampspecialist Patrick van Dop.

Patrick van Dop

Praktisch 

Aanvang training: 19:30 uur 

Duur training: 1 uur tot maximaal 75 minuten.

Locatie training: De eerst drie keer wordt getraind in de Poelzone in ’s Gravenzande. Daarna wordt deze locatie afgewisseld met een aantal andere mooie locaties.

Startlocatie: Parallelweg 55, ’s-Gravenzande. 

Kom je met de auto, parkeer deze dan in de wijk en niet voor de deur. 

Prijzen

De contributie: €75,- per blok van 12 weken. Ofwel €6,25 per training – een zeer voordelige prijs.
Strippenkaart: €75,- voor 10 keer, vier maanden geldig. 

Losse training: €10,-. 

Ben je deelnemer aan één van de hardloopgroepen van Biefit Loopschool Westland en mocht je niet kunnen hardlopen (door bijv. een blessure) dan mag je in plaats van de hardloop of wandeltraining bootcamptraining volgen. Dit is overigens een aanrader want een actief herstel verloopt vaak veel vlotter dan een passief herstel. 

Aanmelden kan bij ondergetekende middels een appje, mailtje of telefoontje.